.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدعیان حقوق بشر غربی ناقضان حقوق شهروندی هستند
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: مدعیان حقوق بشر غربی اصلی ترین ناقضان حقوق بشر و حقوق شهروندی هستند.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی ضمن اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده اظهار داشت: مدعیان حقوق بشری غربی اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر و حقوق شهروندی هستند زیرا آمریکا و دیگر کشورهای هم پیاله با آن‌ها از جمله اسرائیل، انگلیس و فرانسه و … هرگونه اعتراضی را در کشور خود به شدیدترین شکل ممکن سرکوب می‌کنند، کرامت انسانی را با رفتار تبعیض آمیز و نگاه نژادی زیر سوال برده و با این رفتار تبعیض آمیز تنها آتش خشم و نفرت و جنگ طلبی را شعله ور می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: مدعیان حقوق بشر غربی با صرف هزینه‌های گزاف در عرصه رسانه و همچنین کثرت رسانه‌هایی که در اختیار دارند سعی در حق جلوه دادن رفتار و تفکرات باطل خود هستند.

 

رئیس کل دادگستری استان مازندران خاطرنشان کرد: امروزه رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی در دستگاه قضائی بیش از هر زمان دیگری مورد تاکید است و دلیل آن را هم باید در جایگاه ویژه و حساس دستگاه قضائی و انتظارات به حق مردم از قوه قضائیه دانست.

 

حجت الاسلام اکبری در پایان تصریح کرد: کادر انتظامی، اداری و قضائی باید با اهتمام ویژه در رعایت کرامت انسانی و حفظ حقوق شهروندی بکوشند و حسن انجام این کار نیز در گرو افزایش نظارت‌های مستمر از محاکم قضائی، ضابطین و زندان‌ها است.

 

گفتنی است در راستای نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در هشت ماهه سال جاری مجموعاً ۶۱ مورد بازرسی انجام شده که ۳۵ مورد آن از محاکم قضائی و دادسراها، ۱۸ مورد بازرسی از کلانتری‌ها و ۸ مورد بازرسی از زندان‌ها بوده است. همچنین در این بازه زمانی ۷۷ مورد درخواست به هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی واصل شده که تعداد ۴۶ مورد از آن طی ۹ جلسه بررسی شده است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.381 seconds.